Shipping & returns

All orders made before 2 p.m. are shipped the same day
from Monday to Friday 
Delivery delay :
METROPOLITAN FRANCE
For sending by letter followed (small packages):
you are delivered between 3 to 6 working days
You will be given a tracking number to trace your order.
No guarantee in case of loss. You will need to contact the
the Post Office for an investigation.
For sending to a Relay Point via Mondial relay:
delivery takes place within 4 to 7 working days at the Relay Point of
your choice.
As soon as the package is available, you will be informed by email or sms
to collect your order. You will need to show ID.
For a colissimo shipment:
delivery takes place within 3 to 4 working days.
You will receive a tracking number to trace your order via
the post office website.
In case of absence, a calling card mentioning the date and address
from the post office where you can collect your parcel upon representation
an identity document.
You have 10 days to collect the package.
After this period, it will be automatically returned to us.
INTERNATIONAL SHIPPING
Priority letter :
delivery takes place within 5 to 20 working days.
There is no tracking number.
In the event of loss or delay, we do not take responsibility.
Followed letter:
delivery takes place within 5 to 20 working days.
You will be given a tracking number to track your package.
Colissimo international :
Pour une livraison rapide et garantie, selectionnez ce mode d'envoi.
La livraison s'effectue dans un délai de 4 à 7 jours ouvrables.
Un numéro suivi vous sera communiqué pour suivre votre colis.
En cas d'absence, un avis de passage vous sera remis dans
votre boîte aux lettres mentionnant l'adresse de la Poste
où vous devez récupérer votre colis sur présentation de pièce d'identité .
Vous disposez de 10 jours pour récupérer votre colis.
Passé ce delai, celui-ci nous sera automatiquement retourné.

CHACUN SES RESPONSABILITÉS

Le vendeur ne serait être retenu responsable :

Pour toutes causes relative à une défaillance, un retard de la Poste,
un colis perdu,un cas de force majeur ou fortuit, une cause du fait
de la Poste.
Si le client n'a pas indiqué correctement son adresse permettant la
livraison du colis sans souci.
Si la Poste n'a pas pu livré le colis dans la boîte aux lettres
et que le client n'a pas récupéré son colis dans les temps indiqués
par la Poste.

Retours / Échange ou remboursement
Conformément aux articles L.120-20 et suivants du Code de la consommation,
le client bénéficie d'un délai de 14 jours à compter de la date de réception des
articles pour exercer son droit de rétractation
Les frais de retours sont à la charge du client.
Pour le remboursement ou échange, l'article retourné doit être intact, complet, emballé
dans son emballage d'origine, non usé, avec étiquettes et scellés de sécurité s'il y a lieu.
Si l'un de ces points n’est pas respecté, N&V Store se réserve le droit de refuser le
produit retourné et de le renvoyé au frai du client.
The request for exchange or refund must be made within
14 days from the date of receipt or withdrawal of the package by the customer.
If the product is defective then this period is reduced to 48 hours from the date
receipt or withdrawal of packages by the customer.
In this case send us a photo justifying the defect found..